Návrh nakladacieho miesta
Firma Loading Systems je známa ako dodávateľ a špecialista na kompletné projekty a zapája sa preto čo najskôr do prípravných prác na nových projektoch alebo prestavbách. V prípravnej fázi sa rozhoduje o budúcom spôsobe využitia, ktorý musí byť čo najjednoduchší. Jedná sa o vybavenie celého areálu, návrh nakladacích miest a výber správnych produktov.
Odtok vody z nakladacieho miesta
Pri návrhu nájezdnej plochy alebo nakladacieho miesta je dôležité, aby bol zaistený odtok vody z budovy a aby nákladné vozidlá stáli vodorovne. Behom procesu nakládky a vykládky potom nedochádza k pretekaniu vody zo strechy vozidiel u nakladacieho otvoru na prítomné osoby a tovar. Rovnako sa tak predchádza poškodeniu vrát a vnútorného povrchu budov a nadmernému zaťaženiu bezpečnostných nárazníkov nakladacieho miesta.
Rozmiestnenie otvorov a dopravné riešenie
Pri vybavení areálu je dôležité určiť si smer jazdy vozidiel a počítať s priestorom potrebným k ich otočeniu. Okrem toho je nutné venovať pozornosť správnemu vymeraniu osovej vzdialenosti medzi jednotlivými nakladacími miestami, aby mali nákladné vozidlá dostatok priestoru na otvorenie dverí. Doporučená osová vzdialenosť medzi jednotlivými nakladacími miestami je min. 4000 mm. Vzdialenosť od stredu posledného otvoru ku kraju budovy doporučujeme min. 3000 mm. Ďalej musia mať vodiči behom nájazdu k nakladaciemu miestu dostatočný výhľad v spiatočných zrkadlách.
Ak neposkytuje stávajúca plocha dostatočný priestor, je možné ako riešenie zvoliť pilovité usporiadanie nakladacích miest, vnútorné nakladacie miesta alebo vzostupný nájazd.
Typy a špecifikácia tesniaceho límca
Typ tesniaceho límca, jeho šírka, výška a špecifikácia použitého tesniaceho materiálu sú závislé na šírke a výške nákladného vozidla, výške nakladacieho miesta, rozmeroch vrát a požadovanom stupni utesnenia.
Výška plošiny nakladacieho miesta
Výška plošiny nakladacieho miesta sa odvodzuje podľa výšky podlahy najčastějšie používaných nákladných vozidiel. Jedná sa o vozidlá, ktoré sa vyskytujú najčastejšie. Vozidlá s výnimočnými rozmermi je možné naložit a vyložit iným spôsobom.
Výšky podlahy nákladných vozidiel | |
/ Medzinárodná preprava (návesy) | 1100 - 1400 mm |
/ Ľahké (rozvážacie) nákladné autá | 1000 - 1200 mm |
/ Veľkoobjemové a malé kontajnery | 1200 - 1600 mm |
/ Chladiace vozidlá | 1300 - 1500 mm |
/ Veľkoobjemová preprava | 600 - 1000 mm |
Priestor pod mostíkom pre sklopnú plošinu
Vzhľadom k tomu, že mnoho nakladacích vozidiel je v zadnej časti opatrených hydraulickou plošinou, doporučujeme pod nakladacím mostíkom nechať voľné miesto (šírka - 3000 mm, hĺbka - 2700 mm, výška - 350 mm). Behom zákazdu nákládného vozidla bude sklopná plošina vozidla v otvore pod mostíkom.
Dĺžka vyrovnávacieho mostíka
Dĺžka nakladacieho mostíka je závislá na maximálnom možnom uhle stúpania interného prepravného vozidla a prekladaného tovaru. Dĺžky mostíka sa pohybujú podľa konkrétneho typu od 2000 mm do 5000 mm.
Povolené uhly sklonu (dle ČSN EN 1398) | |
/ Ručný paletový vozík | max. 5% |
/ Elektrický prepravný paletový vozík | max. 7% |
/ Elektrický vysokozdvižný vozík | max. 10% |
/ Naftový alebo plynový vysokozdvižný vozík | max. 12% |
Šírka vyrovnávacieho mostíka
Šírka nakladacieho mostíka závisí na šírke jednotlivých nákladných vozidiel a prekladaného tovaru. Najčastejšie je využívaná šírka 2 000 mm. Pri nakladaní a vykladaní pod úrovňou nakladacieho miesta alebo pri absencii navadzačov kolies sa doporučuje nakladacie mostíky o šírke 2 250 mm, najmä pri použití elektrických vozíkov alebo ručných paletových vozíkov.
Nosnosť vyrovnávacieho mostíka
Potrebná nosnosť vyrovnávacieho mostíka je hmotnosť najväčšieho prepravovaného nákladu (tj. súčet hmotnosti vezeného tovaru, vozíka vrátane batérií, obsluhy vozíka, prípadne ďalších prídavných zariadení). Vyrovnávacie mostíky Loading Systems je možné dodať s nosnosťou od 6.000 kg do 12.000 kg.